صفحه اصلی > خطبه ها و رودان : گزیده ای از خطبه های 3 آذر رودان

گزیده ای از خطبه های 3 آذر رودان

خطیب نماز جمعه شهرستان رودان با تسلیت ایام فاطمیه ، خطبه فدکیه را از مواریث بابرکت حضرت صدیقه طاهره (س) معرفی و گفت: این خطبه دون کلام خالق و فوق کلام مخلوق است و جا دارد نخبگان علمی در حوزه و دانشگاه بیش از پیش بر روی مضامین آن کار تحقیقی و پژوهشی انجام دهند.

حجت الاسلام بارانی ضمن تبیین فرازهای مختلف خطبه فدکیه تصریح کرد: این خطبه از بابرکت ترین و ذخیره مندترین معارف دینی و موجب تحول در جان هاست و علت مهم این امر روح حاکم بر خطبه یعنی بهره گیری از قرآن کریم است .

وی ضمن تاکید بر انس ، تدبر و توجه جامعه اسلامی به خطبه فدکیه افزود: در این خطبه به بیش از بیست ایه قرآن استناد شده است و توجه حضرت صدیقه طاهره (س) نسبت به تفسیر و استفاده از آیات، بیان نکات مستدل و محکم، و اهتمام به قرآن جالب توجه است اما متاسفانه امروز در جامعه کم توجهی به قرآن و معارف قرآنی را شاهدیم .

رییس شورای فرهنگ عمومی رودان با گرامیداشت هفته بسیج مستضعفین گفت: پدیده مبارک، نورانیِ بسیج از عظیم ترین ، ماندگارترین و ارزشمندترین یادگارهای امام راحل عظیم الشان ماست که حقیقتا مصداق کاملی از ایثار، فداکاری، اخلاص، عشق به خدا و اسلام و شهادت و مردمی بودن است به گونه ای که رهبر عالیقدر انقلاب پرورش جوانان بسیجی را فتح الفتوح امام میدانند.

وی موفقیت انقلاب اسلامی را در تحول در جان ها دانسته و عنوان کرد: محصول واقعی انقلاب که باید موفقیت هر انقلابی را با آن سنجید ؛ بیش و پیش از هر چیز همین پرورش نیروی انسانی مخلص، فداکار و تحول خواه و تحول افرین است که فرهنگ بسیجی این مهم را برای ملت ایران به ارمغان آورد.

امام جمعه رودان فرهنگ بسیجی را پیش‌برنده انقلاب و متحول کننده جامعه دانسته و گفت: عامل موفقیت بسیج که همگان باید آن توجه کنند در ایمان بسیجیان نهفته است لذا اگر می‌بینیم فرهنگ بسیجی پرورش دهنده تهرانی مقدم ؛ فخری زاده ها ؛ حاج قاسم ها و آرمان هاست به برکت همین ایمان و اخلاص است که شهید کوخ نشین روح الله عجمیان را به میدان مجاهدت می‌کشاند .

حجت الاسلام بارانی یادآوری وعده امام راحل مبنی بر تحقق جبهه جهانی مستضعفین گفت: امروز وعده امام به برکت نشر فرهنگ بسیجی در دنیا محقق شده است و می‌بینیم که چگونه گروه کوچکی مانند حماس آمریکا و رژیم صهیونیستی را ضربه فنی کرده است.

وی ضمن توصیه به مطالعه پیام پرمغز شهید سلیمانی خطاب به بسیجیان تصریح کرد: در مرام و مکتب حاج قاسم ، بسیجی بودن به کارت فعال و عادی و بخش نامه نیست بلکه به ایثار ؛ فداکاری فهم دقیق میدان و بصیرت و جهاد برای عزت جمهوری اسلامی است لذا هر بسیجی واقعی هر کجا احساس کند که ملت و نظام نیازمند کمک هستند به میدان خط مقدم می آید و این روحیه بسیجی همواره خط شکن و بن شکن بوده است .

حجت الاسلام بارانی ضمن تشکر و قدردانی از تلاش ها و خدمات ناحیه مقاومت بسیج رودان و بسیجیان سلحشور به مردم گفت: بسیج با همین روحیه ایثار همواره در کنار دولت‌ها و ملت بوده زیرا به این یقین رسیده که حفظ جمهوری اسلامی و خدمت به مردم در همین همدلی ها و مجاهدت های مخلصانه است.

رییس شورای فرهنگ عمومی رودان ضمن تشکر و قدردانی از برپایی حلقات صالحین در نماز جمعه گفت: پایگاه بسیج و حلقه صالحین موفق و تراز انقلاب اسلامی که خروجی اش جذب و حضور نسل جدید در مساجد و شرکت در نماز جماعت و جمعه به عنوان پایگاه و قرارگاه امامت و ولایت باشد لذا همه برنامه ریزی ها باید در جهت تحقق این هدف مهم صورت بگیرد.

پست های مرتبط

خطبه های 12 مرداد 1403

حجت الاسلام و المسلمین محمد عبادی زاده در خطبه‌های نماز جمعه بندرعباس…

۱۲ مرداد ۱۴۰۳

خطبه های 22 تیر 1403

حجت الاسلام والمسلمین محمد عبادی زاده افزود: ما در میان تمام نعمت‌هایی…

۲۲ تیر ۱۴۰۳

خطبه های 10 فروردین 1403

حجت الاسلام و المسلمین عبادی زاده در خطبه های نماز جمعه بندرعباس…

۱۱ فروردین ۱۴۰۳

دیدگاهتان را بنویسید