صفحه اصلی > بندرلنگه و خطبه ها : گزیده ای از خطبه های نماز جمعه 14 مهر بندر لنگه

گزیده ای از خطبه های نماز جمعه 14 مهر بندر لنگه

امام جمعه شهرستان بندرلنگه در خطبه اول نماز جمعه این هفته با اشاره به آیات و روایاتی که در زمینه وقف وارد شده است بیان داشتند : دین مبین اسلام با سنت حسنه وقف به دنبال روحیه انفاق،ایثار،فداکاری و نیکو کاری در جامعه است . حجت الاسلام والمسلمین شریفی اشاره کرد که این صفات با وقف تجلی می یابد و این تجلی یکی از مهمترین راه های رسیدن به جایگاه مطلوب تمدن اسلامی است . فقر زدایی یکی از کارکردهای مهم وقف است با گسترش فرهنگ وقف می‌توان میزان فقر و محرومیت را در جامعه کاهش داد زیرا وقف یکی از راه های توزیع مجدد در آمد است و با توزیع مجدد درآمد، سرمایه های جامعه در اختیار همگان قرار می گیرد و در نتیجه فاصله طبقاتی کاهش می یابد.

ایشان در آغاز خطبه دوم افزودند : از مردم خوب ، نجیب ، متدین ، و ولایت مدار بندر لنگه مسئولین و علمای شیعه و اهل سنت از برگزاری مراسمات معنوی و وحدت بخش تشکر و قدردانی می کنم .این گونه مراسمات سبب ایجاد وحدت ،صمیمیت،همدلی و رفع سوءتفاهم ها و شکست نقشه دشمن می شود در سایه وحدت است که می توان بر مشکلات فائق آمد، مقتدر بود و در مقابل زور گویی و زیاده خواهی های دشمن ایستاد .آن کسی که از تفرقه و اختلاف و جنگ و خونریزی بین مسلمانان سود می برد و منافع او تأمین می شود آمریکا و اسرائیل و انگلیس و سایر شیاطین هستند که نان آن ها در ایجاد تفرقه است.

امام جمعه شهرستان بندرلنگه حجت الاسلام والمسلمین شریفی در ادامه خطبه دوم نمازجمعه این هفته ضمن تبریک هفته نیروی انتظامی به کارکنان خدوم و جان برکف فراجا و گرامیداشت یاد شهدای عزیز نیروی انتظامی افزودند : فلسفه وجودی پلیس در هر کشوری ایجاد نظم و امنیت در جامعه است . اهمیت هر شخص و نهاد و سازمانی به اندازه مسئولیتی است که به عهده دارد. اهمیت نیروی انتظامی هم ناشی از اهمیت مأموریتش یعنی استقرار امنیت در کشور است .

خطیب نماز جمعه بندرلنگه در ادامه افزود : امنیت از ضروریات زندگی بشر است ،در سایه امنیت است که زندگی و پیشرفت جریان دارد .نیروی انتظامی مظهر حاکمیت جمهوری اسلامی است. بنابراین باید اقتدار داشته باشد تا بتواند مقتدرانه و با قاطعیت عمل کند البته پلیس جمهوری اسلامی با کشور هایی مثل آمریکا یک تفاوت اساسی دارد.در جمهوری اسلامی مردم با دیدن پلیس احساس آرامش و امنیت می‌کنند.
پلیس ،انقلابی،مکتبی،متدین ،و نسبت به مردم مهربان و با محبت است در حالی که در آمریکا مردم از دیدن پلیس احساس رعب و ترس و وحشت دارند

پست های مرتبط

خطبه های 22 تیر 1403

حجت الاسلام والمسلمین محمد عبادی زاده افزود: ما در میان تمام نعمت‌هایی…

۲۲ تیر ۱۴۰۳

خطبه های 10 فروردین 1403

حجت الاسلام و المسلمین عبادی زاده در خطبه های نماز جمعه بندرعباس…

۱۱ فروردین ۱۴۰۳

خطبه های 18 اسفند 1402

خطبه های نماز جمعه بندرعباس: تقدیر از مشارکت مردم در انتخابات: حجت…

۱۹ اسفند ۱۴۰۲

دیدگاهتان را بنویسید