صفحه اصلی > خطبه ها و رودان : گزیده ای از خطبه های نماز جمعه 7 مهر رودان

گزیده ای از خطبه های نماز جمعه 7 مهر رودان

خطیب نماز جمعه شهرستان رودان در اجتماع باشکوه نمازگزاران جمعه با گرامیداشت هفته وحدت به سیاست مستکبرین عالم برای فتنه انگیزی در بین جامعه مؤمنین اشاره و تصریح کرد: مستکبرین در طول تاریخ همواره از وحدت کلمه جامعه هراس داشته اند لذا اسلام عزیز از هرگونه نفاق و تفرقه به شدت نهی می‌کند.

وی نظام اسلامی ایران را پرچمدار اتحاد و همدلی امت اسلام معرفی و عنوان کرد: امامین انقلاب براساس توصیه قرآن و سیره پیامبر و ائمه علیهم السلام همواره توصیه بر وحدت حول اصول مشترک مانند خدای واحد؛ پیامبر واحد؛ کتاب واحد؛ قبله واحد؛ مناسک حج واحد؛ احادیث مشترک ؛ محبت اهل بیت داشته اند که هر کدام می‌تواند به تنهایی عامل وحدت امت اسلامی قرار بگیرد .

حجت الاسلام بارانی افزود: وحدت و همدلی مسلمین سیره و خط پیامبر اعظم(ص) و قرآن و اختلاف و تفرقه خط شیطان است لذا باید مراقبت کنیم که از صراط مستقیم خارج نشویم.

رییس شورای فرهنگ عمومی رودان با تبریک میلاد فرخنده پیامبر اکرم (ص) گفت: پیامبر ناجی انسان و انسانیت با اکسیر محبت بود و با همین مهر، عطوفت و دلسوزی توانست از عرب جاهلی آن روز انسان‌هایی فرهیخته و مومن بسازد و به همین جهت پروردگار متعال ایشان را اسوه حسنه برای بشریت معرفی می‌کنند .

حجت الاسلام بارانی در پایان این بخش از خطبه دوم به معرفی کتاب (سنن النبی) اثر گران‌سنگ مرحوم علامه طباطبایی پیرامون سنت‌ها و اخلاق نبوی پرداخت.

امام جمعه شهرستان رودان ایام دفاع مقدس را مشحون از درس ایستادگی؛ مقاومت ؛ ایثار؛ عزت و استقلال معرفی و با تاکید بر استفاده صحیح از تجربیات و قدرشناسی عملی از دستاوردهای دفاع مقدس گفت: خودباوری و اتحاد ملی؛ خودکفایی دفاعی؛ ایجاد اقتدار برای ملت ایران در دنیا؛ تداوم انقلاب و ایجاد جبهه جهانی مقاومت اسلامی از برکات و دستاوردهای مهم دفاع است و این می‌طلبد که جامعه انقلابی بیش از پیش از این سرمایه گران بها بهره ببرد.

رییس شورای فرهنگ عمومی رودان تربیت معنوی جوانان را فتح الفتوح انقلاب اسلامی دانسته و گفت: دفاع مقدس و فضای سراسر معنویت و الهی آن نقش مهمی در این تربیت معنوی دارد و بدانید مادامی که ملت ایران در مسیر شهدا حرکت کند و سیره و منش آنها را در جامعه حفظ و تقویت کند قطعا با وجود همه توطئه‌ ها، آمریکا و بزرگ تر آمریکا نیز در برابر شما با این روش و منش الهی هیچ غلطی نمی توانند بکنند.

وی ضمن توصیه مردم و خصوصا جوانان به مطالعه کتاب های حوزه ایثار و شهادت و بهره گیری هر چه بیشتر از این گنجینه بی انتها و باارزش؛ در بخش دیگری از خطبه دوم به معرفی کتاب ( از معراج برگشتگان) اثر فاخر نویسنده برجسته حوزه دفاع مقدس جناب حمید داود آبادی پرداختند .

حجت الاسلام بارانی در بخش خبر و اقدام خوب هفته نیز به دو مورد اشاره و تشکر و قدردانی نمودند :
اول: تشکر و قدردانی از اجرای نمایش فاخر (برای این خاک ) با موضوع اعزام و دلاورمردی های بسیجیان شهرستان در جبهه و ایام دفاع مقدس که به مدت سه شب در صحن مطهر امامزاده شاه قطب الدین حیدر علیه السلام با همکاری سپاه و شهرداری در حال اجرا میباشد.
دوم: تشکر از فضاسازی زیبا و مبتکرانه اداره گاز در ورودی اداره با موضوع گرامیداشت هفته دفاع مقدس بود.

خطیب نماز جمعه شهرستان با اشاره به هفته آتش نشانی یاد و نام خاطره شهدای آتش نشان خصوصا شهید عزیز آتش نشان هفته اخیر را گرامی و از شهادمت؛ ایثار و از خودگذشتگی و خدمات مجموعه آتش نشانی تشکر و قدردانی نمود.

پست های مرتبط

خطبه های 22 تیر 1403

حجت الاسلام والمسلمین محمد عبادی زاده افزود: ما در میان تمام نعمت‌هایی…

۲۲ تیر ۱۴۰۳

خطبه های 10 فروردین 1403

حجت الاسلام و المسلمین عبادی زاده در خطبه های نماز جمعه بندرعباس…

۱۱ فروردین ۱۴۰۳

خطبه های 18 اسفند 1402

خطبه های نماز جمعه بندرعباس: تقدیر از مشارکت مردم در انتخابات: حجت…

۱۹ اسفند ۱۴۰۲

دیدگاهتان را بنویسید