صفحه اصلی > بندرعباس و خطبه ها : گزیده ای از خطبه های 1 دی بندرعباس

گزیده ای از خطبه های 1 دی بندرعباس

به گزارش سایت رسمی آدینه هرمزگان، حجت الاسلام و المسلمین عبادی زاده در خطبه‌های نمازجمعه بندرعباس با اشاره به فرمایشات رهبر معظم انقلاب اسلامی در خصوص انتخابات یازدهم اسفند امسال افزود: رقابت، امنیت و سلامت راهبرد‌های دیگر این انتخابات است.
نماینده، ولی فقیه در هرمزگان گفت: فرهیختگان، فرهنگیان، رسانه‌ها و مسئولان باید این چهار راهبرد را برای مردم روشنگری و بیان کنند.
حجت الاسلام و المسلمین عبادی زاده افزود: حضور و مشارکت مردم در انتخابات امسال بسیار مهم است، چون دشمن به دنبال این است که مردم را از مظهر اقتدارشان دور کند.
امام جمعه بندرعباس گفت: با حضور و مشارکت بالای مردم در انتخابات مجلس شورای اسلامی و مجلس خبرگان رهبری دشمن را عقب می‌زنیم و به مراحل بالاتر اقتدار دست می‌یابیم.
حجت الاسلام و المسلمین عبادی زاده افزود: مشارکت در انتخابات به قدری مهم است که رهبر معظم انقلاب اسلامی در ابتدای امسال به آن اشاره کردند.

نماینده، ولی فقیه در هرمزگان با اشاره به نزدیک شدن به ایام اعتکاف گفت: امسال اعتکاف دانش آموزی در دستور کار قرار گیرد.
حجت الاسلام و المسلمین عبادی زاده افزود: اعتکاف نماد معنویت گرایی جامعه و یکی از دستاورد‌های انقلاب اسلامی تقویت و احیای اعتکاف است.
امام جمعه بندرعباس گفت: هیات امنای مساجد با کمک مردم، محلی مناسب را برای اعتکاف فراهم کنند.
حجت الاسلام و المسلمین عبادی زاده با بیان اینکه ششم دی سالروز وفات حضرت ام البنین (س) و تکریم مادران و همسران شهداست، افزود: ایشان عالی‌ترین درجه ایمان را داشتند و فدایی ولایت بودند.
نماینده، ولی فقیه در هرمزگان گفت: بنا بر فرمایشات رهبر معظم انقلاب اسلامی مادران و همسران شهدا خاکریز دوم انقلاب اسلامی در برابر دشمنان هستند و برای انقلاب و کشور ایثار کرده اند.
حجت الاسلام و المسلمین عبادی زاده افزود: مادران و همسران شهدا، الگویشان حضرت ام البنین (س) است که بسیار فداکار هستند.
امام جمعه بندرعباس با اشاره به سوم دی روز ثبت احوال گفت: اقدامات خوبی در الکترونیکی شدن کار‌ها و سرعت عمل در این بخش انجام شده است.
حجت الاسلام و المسلمین عبادی زاده افزود: هرمزگان دومین استان جوان کشور است.
نماینده، ولی فقیه در هرمزگان گفت: بنا بر آمار در هرمزگان از بین هزار نام انتخابی نخست، بیشترین نام در بین دختران فاطمه و زهرا و در بین پسران محمد است.
حجت الاسلام و المسلمین عبادی زاده با اشاره به سیر نزولی آمار طلاق در استان افزود: در هشت ماه نخست امسال آمار طلاق در هرمزگان ۵ و نیم درصد نسبت به مدت مشابه پارسال کاهش یافته است.
حجت الاسلام و المسلمین عبادی زاده در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به موضوع اصلاح الگوی مصرف افزود: کاهش هزینه‌ها، عدالت اجتماعی و بهبود شاخص‌های زندگی از مهمترین تاثیرات اصلاح الگوی مصرف است.
نماینده، ولی فقیه در هرمزگان با اشاره به آمار‌هایی از مصرف گرایی در کشور گفت: در ایران هر ۱۰ سال یکبار میزان مصرف سوخت دو برابر می‌شود، ولی در کشور‌های پیشرفته دنیا هر ۵۰ سال یکبار میزان مصرف دو برابر می‌شود.
امام جمعه بندرعباس گفت: سرانه مصرف نان در ایران سالانه به ازای هر نفر ۱۶۰ کیلوگرم است، اما در فرانسه ۵۶ کیلوگرم و در آلمان ۷۰ کیلو گرم است.
حجت الاسلام و المسلمین عبادی زاده افزود: الگوی مصرف در بخش آب نیز در کشور رعایت نشده است.
نماینده، ولی فقیه در هرمزگان گفت: سیاست‌های ابلاغی رهبر معظم انقلاب اسلامی در خصوص اصلاح الگوی مصرف از طرف مسئولان باید عمل شود و مردم نیز برای آن برنامه داشته باشند.
حجت الاسلام و المسلمین عبادی زاده افزود: شرکت‌های دانش بنیان برای کاهش هزینه‌ها و اصلاح الگوی مصرف در همه بخش‌ها مطالعه کنند و طرح ارائه دهند.
امام جمعه بندرعباس گفت: میزان بالای مصرف، زیبنده یک کشور اسلامی نیست.

پست های مرتبط

خطبه های 22 تیر 1403

حجت الاسلام والمسلمین محمد عبادی زاده افزود: ما در میان تمام نعمت‌هایی…

۲۲ تیر ۱۴۰۳

خطبه های 10 فروردین 1403

حجت الاسلام و المسلمین عبادی زاده در خطبه های نماز جمعه بندرعباس…

۱۱ فروردین ۱۴۰۳

خطبه های 18 اسفند 1402

خطبه های نماز جمعه بندرعباس: تقدیر از مشارکت مردم در انتخابات: حجت…

۱۹ اسفند ۱۴۰۲

دیدگاهتان را بنویسید