صفحه اصلی > خطبه ها و هرمز : گزیده ای از خطبه های 19 آبان هرمز

گزیده ای از خطبه های 19 آبان هرمز

حجت الاسلام جعفر رستاخیز امام جمعه هرمز در خطبه های نماز جمعه این هفته با اشاره به آغاز فصل گردشگری در جزیره هرمز گفت میراث فرهنگی، گردشگری وصنایع دستی که متولی گردشگری است باید گردشگری در جزیره هرمز سامان بدهد که مشکلات زیادی به بار خواهد آورد.

امام جمعه هرمز بیان داشت : متاسفانه گردشگری که در جزیره هرمز می‌آید از امکانات ابتدایی که همان سرویس بهداشتی است برخوردار نیست ومسئولین امر در این خصوص هرچه زودتر اقدام کنند. بومی‌گردی وسایل نقلیه تا اتفاقی رخ نداده است ساماندهی کنند.

حجت الاسلام رستا خیز با گرامیداشت سالروز شهادت پدر موشکی شهید تهرانی مقدم گفت : شهید تهرانی مقدم سردار جهاد خودکفایی بود که توانست با تحولی که در حوزه ساخت موشک ایجاد کند امنیت را برای نظام اسلامی به ارمغان بیاورد.

امام جمعه هرمز بااشاره به سالروز رحلت علامه طباطبایی بیان کرد: علامه طباطبایی چشمه جوشان و فیاض علم و عرفان و تقوا بود و ارادت و مودت و ولایت به اهل بیت و عصمت و طهارت در زندگی ایشان موج می‌زد.

رئیس شورای فرهنگ عمومی جزیره هرمز با گرامیداشت هفته کتاب و کتابخوانی گفت: کتاب یک یار مهربانی است که رسالت پرورش نسلی مهربان را دارد گسترش فرهنگ مطالعه و کتابخوانی باعث رشد جامعه است مثل قدیم باید مساجد ما هم کتابخانه داشته باشند به ویژه کتبی که الگو را برای نوجوان و جوان معرفی می‌کند.

حجت الاسلام رستاخیز بااشاره به تحولات منطقه و سرزمینهای اشغالی اظهار داشت : غزه به خط مقدم و نماد جبهه مقاومت تبدیل شده است مردم فلسطین ثابت کردند که رژیم غاصب صهیونیستی قدرت بازدارندگی ندارد جبهه مقاومت یقین دارد که پیروز نبرد است.

امام جمعه هرمز گفت: عملیات طوفان الاقصی حیثیت ستون نظامی و امنیتی اسرائیل را از بین برد و حالا هدف مقاومت فرو ریختن ستون اقتصادی اشغالگران است.

وی گفت: جهان امروز در حال تماشای نسل کشی در غزه به وسیله رژیم غاصب صهیونیستی است این نقص جدی قوانین بین المللی است یک جنایات جنگی در غزه به وسیله اشغالگران اتفاق می‌افتد کسانی که مدعی حقوق بشر هستند امروز طرفدار اسرائیل هستند هیچ عکس‌العملی نشان نمی‌دهند.

امام جمعه هرمز بیان کرد: یکی از مهمترین اهداف آمریکا از ایجاد بحران‌ها و جنگ‌ها زمینه‌سازی برای فروش بیشتر سلاح برای کشورهای مختلف است.

حجت الاسلام رستا خیز در خطبه نخست بااشاره به آیا ت وروایات به اهمیت بنیاد خانواده پرداخت و گفت : مهمترین نهاد اجتماعی خانواده است. خانواده محبوب‌ترین نهاد نزد خداوند متعال است و جامعه‌ای که دارای خانواده سالم باشد آن جامعه پویا سرزنده با نشاط است.

وی گفت: یکی از عوامل بقا و رشد خانواده رعایت آداب است که اسلام به آن تاکید کرده است و یکی از آداب، ادب در گفتار و رفتار است که خانواده باید با یکدیگر ابد در گفتار و عمل در رفتار داشته باشند زیبا سخن بگویند در کلام احترام همدیگر را حفظ کنند پرخاشگری وجود نداشته باشد.

امام جمعه هرمز بیان کرد: وقتی در خانواده‌ای پرخاشگری و کلمات زشت یا مسخره وجود داشته باشد آن خانواده نشاط و شادابی خودش را از دست می‌دهد و باعث می‌شود به مرور زمان اختلافات خانوادگی ایجاد شود و بقای خانواده از دست می‌رود.

حجت الاسلام رستا خیز اظهارداشت : یکی از آداب خانواده ادب ورود به منزل است وقتی پدر وارد خانه می‌شود به اهل خانه سلام کندوسلام پدر پیام دارد پیام دوستی و خیرخواهی، و عاطفه را زیاد می‌کند و این باعث بقا و رشد خانواده است.

پست های مرتبط

خطبه های 22 تیر 1403

حجت الاسلام والمسلمین محمد عبادی زاده افزود: ما در میان تمام نعمت‌هایی…

۲۲ تیر ۱۴۰۳

خطبه های 10 فروردین 1403

حجت الاسلام و المسلمین عبادی زاده در خطبه های نماز جمعه بندرعباس…

۱۱ فروردین ۱۴۰۳

خطبه های 18 اسفند 1402

خطبه های نماز جمعه بندرعباس: تقدیر از مشارکت مردم در انتخابات: حجت…

۱۹ اسفند ۱۴۰۲

دیدگاهتان را بنویسید